انجمن علمی نقشه برداری تفت

Geomatic Science Club Of TAFT

انجمن علمی نقشه برداری تفت

Geomatic Science Club Of TAFT

طوفان های خورشیدی در راه است!!

محققان هشدار دادند که مسئله طوفان های خورشیدی و پیامدهای آن جدی است.

 

واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان : طوفان های خورشیدی ممکن است به ماهواره ها و نیروگاه های برق آسیب برسانند و جریان برق در برخی مناطق جهان قطع شود.

طوفان های خورشیدی تشعشعات الکترومعناطیسی است از جنس الکترون، پروتون و یونهای سنگین که پس از انفجارهای سطحی خورشید، به اطراف خورشید و به سوی فضا از جمله کره زمین ساطع می شوند.

محققان معتقدند خورشید در سال 2013 وارد دوره بعدی یازده ساله اوج فعالیت خود می شود؛ فعالیتهای خورشیدی هر یازده سال یکبار اوج می گیرد.

کوین لاو از محققان آمریکایی می گوید: در این دوره هر چند فعالیت در مناطق لکه های خورشیدی شدت کمتری از دوره های قبلی خواهد داشت اما زمین همچنان در برابر طوفان های خورشیدی ناشی از ان آسیب پذیر است.

در سال 1999 میلادی ، طوفان خورشیدی موجب شد شش میلیون کانادایی از جریان برق محروم شوند و در سال 1859 میلادی طوفان شدید خورشیدی موجب تاریکی آسمان و آسیب شدید به سیم های تلگراف شد.

محققان می گویند اکنون با وابستگی زیاد انسانها به فناوری های جدید در بخش تجارت و امور دفاعی و ارتباطات، زمین بیش از هر زمان دیگر در برابر طوفان های خورشیدی آسیب پذیر است.

آنان هشدار می دهند که طوفان خورشیدی می تواند همه ماهواره ها از جمله ماهواره های مخابراتی، جاسوسی و شبکه اینترنت و جی پی اس را نابود کند.

احتمال زیان مالی پس از طوفان خورشدی معادل یک تا دو تریلیون دلار برآورد شده است که در آن صورت ده سال طول میکشد که آسیب ناشی از آن جبران شود.

محققان می افزایند هشدار آنها در این باره واقعی است و وقوع طوفانهای شدید خورشیدی اجتناب ناپذیر است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد